პირობითი კომენტარები HTML კოდში

ხანდახან მეტად გამაღიზიანებელია IE-ს საქციელი. წერ css სტილებს, ყველა ნორმალურ ბრაუზერში ნორმალურად მუშაობს, მაგრამ Internet Explorer-ში, რომელსაც ჯერ ჯერობით მაინც ძალიან ბევრი მომხმარებელი ყავს, რაღაცეები აბდა უბდა გამოდის.
ზოგიერთ ასეთ შემთხვევაში მოსახერხებელია პირობითი კომენტარების (conditional comments) გამოყენება რომლებიც მხოლოდ MS Internet Explorer-ში მუშაობს.
ამ კომენტარებს IE-ს ვერსიების გარჩევაც კი შეუძლიათ 5.0-დან ზევით.
მაგალითად:

 

<!--[if IE 6]>
ეს ტექსტი გამოჩნდება მხოლოდ მაშინ თუ საიტი IE 6-ში იხსნება.
<![endif]-->

 

სხვა ბრაუზერები კი მთელ ტექსტს კომენტარად აღიქვამენ (<!– –>) ნიშნების გამო.

რადგან ეს html სტრუქტურის ნაწილია, პირობით კომენტარებს css გვერდებში ვერ ჩავრთავთ, სამაგიეროდ შეგვიძლია ასეთი რამის გაკეთება:

 

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="common.css" />
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="all-ie.css" />
<![endif]-->
<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie-6.0.css" />
<![endif]-->

 

შესაძლო პირობები:

 

<p><!--[if IE]>
ეს Internet Explorer-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if IE 5]>
ეს Internet Explorer 5-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if IE 5.0]>
ეს Internet Explorer 5.0-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if IE 5.5]>
ეს Internet Explorer 5.5-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if IE 6]>
ეს Internet Explorer 6-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if IE 7]>
ეს Internet Explorer 7-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if gte IE 5]>
ეს Internet Explorer 5-ია ან მისი მომდევნო ვერსიებიდან ერთ-ერთი <br />
<![endif]-->
<!--[if lt IE 6]>
ეს Internet Explorer 6-ზე ძველი ვერსიაა<br />
<![endif]-->
<!--[if lte IE 5.5]>
Internet Explorer-ის ეს ვერსია ნაკლებია 5.5-ზე ან 5.5-ია<br />
<![endif]-->
<!--[if gt IE 6]>
Internet Explorer -ის ეს ვერსია 6-ზე ახალია<br />
<![endif]-->
</p>

Tips: ძიების გამარტივება Google-ში

უფრო კონკრეტულად რომ მივუთითოთ, რას ვეძებთ, Google-ს აქვს სპეციალური ოპერატორები (შეიძლება იყოს სიტყვები ან პუნქტუაციის ნიშნები).

[ ] ფრჩხილებში ძებნის მაგალითებია მითითებული.

OR  – ’ან’. [Google OR Yahoo] შედეგად გამოიტანს საიტებს, რომელიც ან მხოლოდ სიტყვა Google-ს შეიცავს ან მხოლოდ Yahoo-ს. OR აუცილებლად მთავრული ასოებით უნდა ეწეროს.

” ”  – ბრჭყალები ფრაზის მოსაძებნად გამოიყენება. გუგლი ზუსტი თანმიმდევრობით ეძებს იმ სიტყვების ერთობლიობას, რასაც ბრჭყალებში ჩავსვამთ. [lyrics “You’ll remember me when the west wind moves”]

() – მინუსი გამორიცხავს. [fields of gold -Sting]

(+) – ზუსტად ისე მოძებნის სიტყვას, როგორც არის და არა მის სინონიმებს, როგორც ამას გუგლი აკეთებს ხოლმე. [+რეცეპტი ცხელი +შოკოლადი] ამ მაგალითის შედეგად გამოსულ საიტებზე აუცილებლად იქნება სიტყვები ’რეცეპტი’ და ’შოკოლადი’.

(*) – ვარსკვლავები შეგვიძლია ჩავწეროთ ფრაზაში იმ სიტყვების მაგივრად, რომლებიც არ ვიცით. [the * brown fox jumps over a * dog]

site: ეძებს მხოლოდ მითითებული  დომეინის ფარგლებში. [სტატია site:samurai.ge] ამის შედეგად მივიღებთ საიტებს, რომელზეც ნახსენებია სიტყვა ’სტატია’ და აუცილებლად არის samurai.ge დომენზე. [სტატია site:ge] ეს კი მოძებნის ყველა საიტზე, რომელიც ge დომენზეა.

filetype:  ეძებს განსაზღვრული ტიპის დოკუმენტებს

link: ეძებს იმ საიტებს რომლებზეც მითითებული საიტის ლინკია.

[link:amazon.com] გამოიყვანს იმ საიტებს, რომლებზეც ამაზონზე გასასვლელი ბმული დევს.

intitle: გუგლი ეძებს საიტის სათაურებში. [google intitle:analytics] შედეგად მივიღებთ საიტებს, რომელთა სათაურში აუცილებლად არის სიტყვა ‘analytics’. ხოლო თუ გვინდა რომ ყველა საძიებო სიტყვა იყოს სათაურში, მაშინ [intitle:google intitle:analytics]  ან ვიყენებთ allintitle-ს.  [allintitle: google analytics]

inurl: ეს ჩემი საყვარელია 🙂 სიტყვებს ეძებს საიტის url-ში (მისამართში). [inurl:rapidshare inurl:ebook] ან [allinurl: rapidshare ebook]

define: იძლევა სიტყვის განსაზღვრებას, სინონიმებს, მაგალითებს, ა.შ [define:samurai]

cache: აბრუნებს გუგლის მიერ კეშირებულ გვერდს

recommended
Google guide – making searching even easier
Unofficial Google advanced search

7 სტატია ვებ დიზაინერებისთვის

_Drip by sc3l
_Drip by sc3l

ეს ბოლო კვირა სახლში მომიწია ყოფნა და დროც შედარებით მეტი მქონდა.

დათვალიერებული საიტებიდან ბევრი სასარგებლო რამ გავიგე, ამიტომ ამ კვირაში შერჩეულ შვიდეულს გთავაზობთ:

 

1. Principles of Design by Patrick McNeil

2. jQuery examples and best practices

3. 45 Fresh out of the oven jQuery plugins

4. 12 Web design galleries that move me

5. Absolute columns

6. Don’t copy a design  – Steal it

7.  Manage focus effectively using contrast

Incognito (Google Chrome)

ლოლ.. დღეს შემთხვევით შემომეკითხა. ეს არის ქრომში ინკოგნიტო ფანჯრით ვინც სარგებლობს, იმისთვის.. ბოლო წინადადება მომეწონა ყველაზე მეტად. 

Going incognito doesn’t affect the behavior of other people, servers, or software. Be wary of:

  • Websites that collect or share information about you
  • Internet service providers or employers that track the pages you visit
  • Malicious software that tracks your keystrokes in exchange for free smileys
  • Surveillance by secret agents
  • People standing behind you
დიახ. არ მაქვს მეტი საქმე 😛 სიცხიანი ვწევარ სახლში და ჯავას ტესტებს ვაკეთებ.. 

დიზაინერების კონკურსები

დღეისთვის საიტის სტატისტიკას ასეთი სახე აქვს:

მონაწილე დიზაინერები: 26, 868
ნამუშევრები: 1,265,149
ჩატარებული კონკურსები: 17,244
ჯილდოდ გაცემული ჯამური თანხა: $3,758,921

ამ წუთას კი გაშვებულია 349 კონკურსი, რომელთა ჯამური საპრიზო ფონდია $112,007.

პრიზის მიუხედავად ამ კონკურსებში მონაწილეობა (რეგისტრაცია უფასოა) გამოცდილებას ამაღლებს, ახალ იდეებს აძლევს დიზაინერს და ნამუშევრების რიცხვსაც უზრდის. ასე რომ, თავისუფალ დროს შეგიძლიათ უბრალოდ ცადოთ 🙂